Ask Your Question
0

Error code 0xC004F074 during KMS activation

asked 2017-05-31 12:29:27 +0100

fafard@in.tum.de gravatar image

updated 2021-05-07 11:40:50 +0100

kahraman@in.tum.de gravatar image
helpdesk

KMS activation is a fickle thing and is susceptible to a plethora of issues. One of those is the error code 0xC004F074. This article strives to explain its meaning and how to fix it.

edit retag flag offensive close merge delete

3 answers

Sort by » oldest newest most voted
0

answered 2017-05-31 12:39:06 +0100

fafard@in.tum.de gravatar image

updated 2020-10-13 11:05:33 +0100

kahraman@in.tum.de gravatar image
helpdesk

Meaning

The error code 0xC004F074 theoretically means that the KMS server could not be contacted. This can have numerous reasons, not all of which make sense.

Frequent Causes

The three most frequent causes are easily fixed and are as follows:

  • The Computer is not on the LRZ network: The KMS server is only reachable from within the LRZ network. If the computer is not on it, the LRZ VPN can be used to connect to it. If in doubt, it is always a good idea to do this.
  • The server address is incorrect: While typing or copying the activation command from a website, it is easy mistype it, fail to copy a leading / trailing character or copy extraneous leading / trailing characters. Check if this is the case and make sure, the correct address for the KMS server is set.
  • The system date / time is incorrectly set: If the system date / time is off, the KMS activation cannot succeed. To confuse users, this is indicated with the same error code that is used when the server cannot be reached at all. To fix this, simply adjust the systems date / time.

You can find detailed instructions on our Wiki page.

edit flag offensive delete publish link more
0

answered 2017-06-01 09:48:28 +0100

kahraman@in.tum.de gravatar image
helpdesk

updated 2018-06-29 12:58:19 +0100

Dieser Fehler bedeutet, dass der KMS Server nicht gefunden wurde.

Mögliche Ursachen:

Serveradresse falsch eingetippt
Nicht im LRZ Netz (--> VPN)
Datum / Uhrzeit am Client falsch eingestellt
Pfad nicht richtig eingegeben
edit flag offensive delete publish link more
0

answered 2023-04-17 08:36:45 +0100

updated 2023-04-17 08:37:11 +0100

der Fehlercode 0xC004F074 bedeutet theoretisch, dass der Server nicht kontaktiert werden konnte. Dies kann verschiedene Ursachen haben, von denen nicht alle Sinn ergeben.

Die drei häufigsten Fälle sind einfach zu lösen:

  • Der Computer ist nicht im LRZ-Netz (bzw. MWN-Netz). Nur in diesem Netz können Sie den nötigen Server erreichen, also stellen Sie sicher, dass Sie sich im richtigen Netz befinden. Sie können z. B. EduVPN benutzen, um sich damit zu verbinden.

  • Die Server Adresse ist nicht korrekt. Während des Eingebens oder Kopieren des Befehls kann es passieren, dass zusätzliche Zeichen am Anfang oder Ende miteingegeben bzw. mitkopiert werden. Stellen Sie sicher, dass dies Ihnen nicht passiert ist.

  • Die Uhrzeit bzw. das Datum ist nicht korrekt gesetzt. Wenn das Datum und/oder die Uhrzeit Ihres Computers nicht stimmt, kann die Aktivierung über KMS nicht funktionieren. Um unschuldige User zusätzlich zu verwirren wird dies mit demselben Fehlercode angezeigt, wie wenn der Server gar nicht zu erreichen ist. Stellen Sie also sicher, dass das Datum und die Uhrzeit stimmen.

edit flag offensive delete publish link more

Your Answer

Please start posting anonymously - your entry will be published after you log in or create a new account.

Add Answer

Question Tools

1 follower

Stats

Asked: 2017-05-31 12:29:27 +0100

Seen: 126 times

Last updated: Apr 17 '23